Cum sa faci bani din promovare web

Bugetele pentru publicitatea pe internet vor creste. Nu este nevoie sa rasfoim nici un manual specializat pentru a ne pune la curent cu realitatea reflectata cu ajutorul internetului. Ne este limpede tuturor ca tot mai multe aspecte ale vietii noastre se transfera in mediul virtual.

Exemplul cel mai la indemana, in acest moment, este urmatorul: am lasat socializarea caracteristica noua, oamenilor, in seama internetului. Dorim sa conversam cu prieteni mai vechi ori mai noi sau chiar cu necunoscuti, nu ne sta nici o piedica in cale! Messenger-ul pare usor desuet, insa un cont de Facebook avem majoritatea!

Tot la indemana ne este sa ne imaginam ca si cumparaturile sunt efectuate, de asemenea, din sfera virtuala, pentru ca multi deja procedam in acest mod. Privind lucrurile din prisma cumparatorului, aceasta varianta de a face shopping este mai mult decat convenabila: sunt economisite cel putin resursele de timp! Sa nu mai spunem si de oferta mult mai variata decat in magazinele traditionale!

bani-promovare-web

Privind oarecum tehnic lucrurile, aceasta transbordare a vietii noastre in mediul virtual are si alte consecinte: o concurenta acerba privind mesajele de promovare a unor produse sau servicii, spre exemplu. Este clar ca mesajele care vor ajunge primele la consumator vor fi cele dintai studiate si, de ce nu, acceptate.

Consumatori sau vanzatori de servicii sau produse, desigur ca ne-am simti avantajati, dispunand de informatia referitoare la utilizarea internetului in scopul publicitatii si promovarii. Desi suntem constienti, cu totii, ca insusirea tehnicilor de promovarea virtuala necesita timp si studiu, o privire superficiala ne-ar prinde bine.

Spre exemplu, am putea sa parcurgem cateva dintre expunerile pe aceasta tema ale lui Orlando Nicoara, director general la netBridge Investment.

Ca o paranteza care sa sublinieze faptul ca mediul virtual este mediul tuturor posibilitatilor, amintim doar ca netBridge Investment este principalul furnizor de servicii online profesionale din tara noastra, desi activeaza doar de cinci ani!

Cum se traduce pozitia de lider in ceea ce priveste serviciile de internet? Spre exemplu, ganditi-va doar ca mai mult de un milion de utilizatori utilizeaza, saptamanal, serviciile netBridge Investment!

Daca aceasta informatie nu a fost suficienta pentru a va impresiona, va mai spun ca succesul se traduce si prin faptul ca, in ultimii opt ani, netBridge Investment a dezvoltat si in alte tari serviciului de monitorizare a audientei si analiza web, conceput in tara noastra, ceea ce inseamna, in fond, o recunoastere internationala. Iata dovada ca internetul nu are frontiere!

Prin urmare, avem toate motivele sa acordam maxima atentie rezumatului pe care ni-l propune Orlando Nicoara asupra promovarii online! Nu va imaginati ca este vorba despre un seminar care sa ne permita sa devenim, peste noapte, autodidacti, ci, mai degraba, despre o lista de avantaje si pasi ce trebuie urmati.

Prezentand problema gradual, este esential sa intelegem avantajele pe care ni le ofera publicitatea pe internet. In primul rand, mesajul publicitar ajunge acolo unde i-ar fi fost imposibil sa ajunga cu ajutorul altor medii. Pe deasupra, mesajul transmis poate fi mult mai complex.

Consumatorul are tot timpul din lume pentru a-l descifra, pentru ca oricand poate revedea sau citi spotul publicitar. Si agentiile de publicitate clasice recurg la segmentare, folosindu-se de anumite criterii precum varsta, sexul, studiile, insa ele nu au posibilitatea de a raspunde asa de clar unor astfel de criterii, precum se intampla in cazul campaniei de promovare web.

In mediul online, targetarea se poate efectua chiar si in functie de momentul zilei in care se ruleaza mesajul publicitar! Inainte de toate, vanzatorii de produse si servicii in spatiul virtual se vor bucura de posibilitatea de a beneficia de un feedback in timp real, tradus prin numar de vizitatori, conversii sau chiar vanzari! Pe deasupra, publicitatea online poate beneficia de optimizare in timp real, ori de cate ori se impune acest lucru.

Gandindu-ne la internet ca la o combinatie intre video, audio, script, dar si maxima interactivitate, nici nu avem motive sa stam pe ganduri, daca suntem vreodata pusi in situatia de a opta pentru publicitate pe internet. Cu implicare si tratare serioasa a campaniei de publicitate, este imposibil sa nu beneficiem de rezultatele dorite!

Internetul, un mijloc eficient de promovare a unei afaceri. Indiferent de domeniul in care activeaza, majoritatea firmelor au inceput, cu cativa ani in urma, sa exploateze potentialul internetului. De altfel, ca o conditie obligatorie pentru orice firma ce se doreste a fi serioasa, este sa detina propriul site, de unde potentialul cumparator sa-si poata culege toate informatiile de care are nevoie. Indrumati de specialistii din domeniu, reprezentantii acestor firme care isi propun sa se promoveze prin intermediul internetului vor gasi cele mai bune metode pentru a realiza acest lucru.

Odata realizat un site, se pot aplica, mai apoi, fel de fel de tehnici de promovare online. Bineinteles ca aceasta implica anumite costuri, insa fiecare are posibilitatea de a opta pentru anumite modalitati de promovare, in functie de bugetul de care dispune.

Nu putem deloc sa trecem cu vedere aspectul financiar, atunci cand vine vorba despre derularea unei campanii publicitare pe internet, nu-i asa? Va pot spune cu certitudine, spre exemplu, ca o campanie deloc pretentioasa, realizata cu ajutorul unui site simplu, care sa contina prezentarea firmei si a produselor, costa intre 1.000 si 2.000 de euro. Cel putin existi in mediul virtual, nu-i asa? Daca ne trece macar prin minte promovarea intensa a vreunei afaceri online, trebuie sa dispunem si de cel putin 100.000 de euro. Desi, chiar daca pare aproape imposibil, trebuie sa va spun ca unele campanii de promovare online au costuri ce depasesc chiar suma de 200.000 de euro!

Mai presus de banii cheltuiti trebuie sa punem, insa, continutul respectivei campanii de promovare. In cazul in care aceasta nu se bazeaza pe informatie esentiala, interesanta pentru publicul tinta, am pute-o deja considera ca si compromisa. Cine are cat de cat habar despre mecanismul de functionare in domeniul internetului, stie ca nu continutul poate garanta un succes 100% la vreunei campanii, cat si promovarea acestuia.

Degeaba detii un site de calitate, care sa contina doar informatii relevante pentru target-ul pe care ti l-ai propus, daca nu apari in primele pagini ale motoarelor de cautare. Aici intervine o operatiune de obicei efectuata de profesionisti, si anume optimizarea pentru motoarele de cautare, prin intermediul careia sa fie atras un numar cat mai mare de vizitatori pe site-ul respectiv. Stiti bine ca succesul unui site este masurat atat prin numarul vizitatorilor, cat si prin timpul pe care acestia il petrec studiind oferta/informatia oferita.

Printre alte metode utilizate, acest lucru se poate realiza prin: campanii de continut, link-uri cu alte site-uri din domeniu si postarea de continut de calitate, prin portalurile cu relevanta în activitatea respectiva. Campanie de promovare pe internet sau campanie clasica? Ridicam aceasta intrebare in primul rand sub raportul costurilor, pentru ca studierea efectelor unei campanii de promovare ne-ar lua prea mult timp, astfel incat o comparatie nu ar fi chiar usor de realizat.

Oricine a fost implicat in campanii de promovare si se poate lauda cu aceasta experienta, poate oricand sa fie un martor al costurilor: o campanie de promovare online poate fi chiar si de 10 ori mai ieftina decat una clasica. Suna tentant, nu-i asa? Sa studiem sumar alternativele!

Despre promovare web nu este nevoie sa explicam prea multe, pentru ca oricine isi imagineaza macar cum se deruleaza aceasta si cu totii suntem bombardati de mesaje publicitare, ori de cate ori utilizam internetul. Campania publicitara clasica foloseste drept suport hartia, undele radio sau imbinarea de sunet si imagine, specifica televiziunii. In aceasta situatie, costurile se reflecta mai ales in cumpararea de spatiu.

Nu ar fi prea productiv pentru emitatorul mesajului publicitar, trebuie sa recunoastem. Din contra, publicitatea online isi foloseste toate resursele, de profesionisti si de bani, in producerea unui continut de calitate, care sa atraga consumatorul. Fiecare hotaraste daca doreste sa se puna accent pe notorietate sau pe relevanta.

De notorietate se bucura, fireste, campaniile de promovare clasice, mesajul fiind transmis unui public foarte diversificat, fara a fi structurat un anumit public tinta, desi se fac eforturi in aceasta directie. Si, ca sa fim totalmente sinceri, trebuie sa recunoastem ca se intampla, de foarte multe ori, sa schimbam postul tv, atunci cand se anunta pauza de reclame. Ei bine, promovarea web are capacitatea de a i se adresa unui public foarte bine structurat, interesat de mesajul respectivului mesaj publicitar.

Cred ca ne este limpede tuturor ca nu am putea desemna vreun tip de promovare ca fiind cea mai potrivita, fiecare avand avantaje si dezavantaje.

Chiar daca este mult mai ieftina si mai structurata, promovarea online se adreseaza, totusi, unor publicuri mai restranse, iar efectul sau este de mult mai scurta durata. Insa o campanie publicitara inspirata, promovata cu ajutorul televiziunii, spre exemplu, va avea un impact asupra unui public divers, pentru multa vreme.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *